شیرینی کده

آموزش طرز تهیه انواع شیرینی و شکلات

شیرینی کده

آموزش طرز تهیه انواع شیرینی و شکلات

شیرینی

انواع مختلفی از شیرینی وجود دارد که هر کدام دنیای خاص خود را دارند و جالب تر این که بعضی از شیرینی ها برای مجالس و مراسم های خاصی در نظر گرفته می شود ، مثلا شیرینی نخودچی مخصوص عید است، شیرینی میکادو و یا کیک شربتی در مراسم عذاداری استفاده می شود و برخی شیرینی ها را تنها در اعیاد خاص مصرف می کنند.

انواع شیرینی

دو دسته بندی کلی وجود دارد. شیرینی خشک و شیرینی تر. به شیرینی های حاوی خامه شیرینی تر گفته می شود. سایر شیرینی ها در دسته بندی شیرینی خشک قرار می گیرند. 

شیرینی های خشک شامل شیرینی عید ، انواع کیک و بیسکویت های خانگی می شود. 

یک دسته بندی دیگر برای شیرینی ها، شیرینی های اصیل و سنتی ایران است که هر منطقه شیرینی خاص خودش را دارد. برای مثال می توان گز، سوهان ، نوقا ، پادرازی و قطاب را نام برد. برخی از شیرینی ها با اسم مشابه، در مناطق مختلف ، با ترکیبات کمی متفاوت تر درست می شوند مانند قطال یزد و قطابی که در مازندران درست می شود و یا باقلوای یزد و باقلوای قزوین.

ماندگاری شیرینی ها 

شیرینی های خشک ماندگاری بیشتری نسبت به شیرینی تر دارند. شیرینی خشک را می توان تا یک ماه در یخچال نگه داری کرد. اما شیرینی تر را نهایتا تا 48 ساعت می توانید در یخچال نگه دارید و بعد از آن فاسد می شود. 

شیرینی خشک اگر در بیرون از یخچال باشد تا دو هفته همچنان تازه و قابل استفاده است. اما شیرینی تر اگر بیش از 2 ساعت در دمای اتاق باشد به باکتری آلوده شده و خوردن آن ممکن است موجب ناراحتی های گوارشی شود.

از معروف ترین شیرینی های خشک می توان شیرینی کشمشی، نارگیلی، گردویی و دانمارکی را نام برد.

برای شیرینی تر، شیرینی لطیفه، رولت و ناپلئونی جزو پرطرفدار ترین ها هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد